Битва «брендового» бензину – на якому авто проїде більше?
10.02.2025
![](/uploads/thumbs/img3283-1a34924120-29b95d8a9a765b70d77f355670f661fd.jpg)
«Брендовий» , або як його часто називають, «іменний» бензин А-95 зараз пропонує чи не кожна поважаюча себе мережа АЗС. Пересічному автолюбителю про нього відомо лише те, що до складу цього пального додають спеціальну миючу компоненту, яка позитивно впливає на паливну систему та продовжує ресурс двигуна. Разом з тим, чимало автомобілістів досі вважають, що «брендове» пальне не вартує своїх грошей, «наливають з однієї бочки» і т.д. Щоб з'ясувати реальні характеристики цього пального, фахівці Інституту споживчих експертиз провели порівняльний тест на визначення потужності, крутного моменту і головне, економічності при заправці цими бензинами.
Для дослідження експерти придбали три зразки покращеного бензину А -95 – один з найдорожчих на ринку ОККО Pulls 95, один з найдешевших Євро плюс БРСМ-нафта, і пальне Energyз державної мережі UKRNAFTA, яка знаходиться посередині цінового діапазону.
Головною ціллю дослідників стало завдання визначити різницю між цими зразками в енергетичних показниках (потужності віддачі двигуна, крутного моменту), а також заміряти реальний розхід пального в умовах, наближених до ідеальних.
Для цього експерти використали дуже точний динамометричний стенд Dynapack, сертифікований провідними міжнародними органами. На цьому агрегаті можна моделювати реальні умови руху - починаючи від навантаження на ходову частину і закінчуючи набігаючим потоком повітря, швидкість якого змінюється зі зміною швидкості на спідометрі автомобіля. Експерти заміряли крутний момент на всіх зразках бензину, потужність і за допомогою витратоміра визначили витрата палива і економічність. Агрегатоносієм було обрано автомобіль TOYOTACAMRY 2024року випуску з пробігом 17 тис.км.
В цілому, було зроблено кілька десятків циклів вимірів. Заміри робилися в режимі «траси», тобто на вищій передачі в діапазоні швидкостей від 80 до 100 км /ч. Цей алгоритм дозволяє виключити похибки, обумовлені манерою водіння та різницею в процесі перемикання передач.
Результати випробування дали відповідь на питання, яке турбує багатьох українських автомобілістів - чи є різниця між «брендовими» сортами пального? Судячи з результатів тесту, різниця є і досить суттєва. Крутний момент і потужність на зразках ОККО Pulls 95 та UKRNAFTAEnergyвиявилися ідентичними. У Євро плюс БРСМ-нафта ці параметри виявилися нижчими на майже 5 відсотків. Що ж стосується витрати палива, то лідером виявилося пальне UKRNAFTAEnergy, яке показало результат 5.0 л / 100 км, трішки більше Pulls 95 – 5,2 л/100 км, найбільший у Євро плюс - 5.5 л / 100 км. Відповідно, тестова TOYOTACAMRYна повному баку UKRNAFTAEnergyзмогла проїхати 1200 кілометрів, в той час як на «іменному» А-95 від БРСМ - 1090. На думку експертів, різниця обумовлюється різними якісними характеристиками пального, його складом, виробником, а також умовами транспортування та зберігання.
Олександр Бабенко.
Параметр | ENERGYUKRNAFTA | PULLS 95ОККО | ЄВРО ПЛЮС БРСМ-нафта |
Максимальний крутний момент М, Нм | 239 | 240 | 235 |
Максимальна потужність N, кВт | 150 | 150 | 147 |
Фактична витрата пального, л/100 км. | 5,0 | 5,2 | 5,5 |
Відстань, подолана на повному баці (60 л.) пального, км | 1200 | 1154 | 1090 |
Відстань, подолана на 100 л. пального, км | 2000 | 1923 | 1818 |