«Розбірки» на всі 100» – експерти провели порівняльне дослідження бензинів А-100.
16.04.2025

Незважаючи на турбулентність на ринку пального, продажі суперпреміального бензину А-100 стабільно ростуть, приблизно на 20 % на рік. Звичайно, цей продукт здебільшого нішовий, заправляють ним переважно авто з потужними моторами з високим ступенем стиснення. До того ж, це пальне доступне тільки у великих містах і не на всіх АЗК. Тим не менше, деякі автомобілісти на звичайних авто також інколи «балують» ним своїх улюбленців. Продавці запевняють, що це пальне виготовляють виключно на європейських заводах, але в суспільстві автомобілістів побутує стереотип, що це пальне є звичайним «дев’яносто п’ятим», з октанопідвищуючими присадками. І нібито нема ніякого сенсу ним заправлятися, мовляв, ніякої віддачі від цього не буде.
Щоб з'ясувати характеристики цього пального в реальних умовах експлуатації, фахівці Інституту споживчих експертиз провели порівняльний тест на визначення потужності, крутного моменту, економічності і головне, швидкісних показників при заправці цими бензинами. Також було вирішено порівняти бензини А-100 з більш дешевим по ціні «брендовим» бензином А-95, придбаним на одній з великих мереж.
Для дослідження експерти придбали два найбільш популярних зразки бензинів А-100 - NANO 100 (SOCAR) та UPG 100 (UPG), а також преміальне пальне А-95 одного із відомих брендів.
Головною ціллю дослідників стало завдання визначити різницю між зразками бензину А-100 в енергетичних показниках (потужності віддачі двигуна, крутного моменту), а також заміряти реальний розхід пального та динамічні характеристики (розгін з місця до 100 км/ч та максимальну швидкість) в умовах, наближених до ідеальних. Також експертів цікавила різниця в цих показниках між А-100 та «звичайним» А-95.
Для цього експерти використали дуже точний динамометричний стенд Dynapack, сертифікований провідними міжнародними органами. На цьому агрегаті можна моделювати реальні умови руху - починаючи від навантаження на ходову частину і закінчуючи набігаючим потоком повітря, швидкість якого змінюється зі зміною швидкості на спідометрі автомобіля. Експерти заміряли крутний момент на всіх зразках бензину, потужність, щвидкість і за допомогою витратоміра визначили витрату палива і економічність. Агрегатоносієм став екстремальний автомобіль DODGECHALLENGERз майже 500 «конями» під капотом, 2023року випуску, з пробігом 5 тис.км.
В цілому, було зроблено кілька десятків циклів вимірів, аби мінімізувати похибки.
Результати випробування виявилися вражаючими. Заміри бензинів А-100 показали фактичну ідентичність один одному у віддачі крутного моменту і потужності. Також на обох зразках авто без проблем досягло максимальної швидкості у 290 км/год. А ось що стосується розгону від «нуля до сотні», «швидшим» виявився SOCARNANO 100 – 4,2 сек. проти 4.3 сек. у UPG 100. Витрати пального (хоча навряд чи цей параметр буде цікавим власникам таких авто), також виявилися схожі. У заміському циклі руху CHALLENGER спожив 12 літрів сокарівської «сотки» і трохи більше UPG– 12,3 літрів на 100 км. шляху.
Але саме цікаве почалося при порівнянні зразків А-100 з преміальним А-95. Тут різниця виявилася колосальною. Крутний момент зменшився на 5,5%, а потужність – майже на 10! Практично на секунду збільшився час розгону до 100 км/ч, а максимально авто вдалося розігнати лише до 270 км/год. Крім того, розхід пального також збільшився до 13,5 л/100 км. у заміському циклі. Отож, якщо володієте потужним авто, нема сенсу економити на пальному, інакше не отримаєте від свого улюбленця максимум, на який він здатен.
Олександр Бабенко.
Параметр |
NANO 100 (SOCAR)
|
UPG 100 (UPG) |
А-95 PREMIUM |
Максимальний крутний момент М, Нм |
598 |
597 |
565 |
Максимальна потужність N, кВт |
359 |
357 |
325 |
Розгін 0-100 км, сек. |
4,2 |
4,3 |
5,2 |
Максимальна швидкість, км/год |
290 |
290 |
270 |
Фактична витрата пального, міський цикл, л/100 км. |
16,8 |
16,5 |
18,7 |
Фактична витрата пального, заміський цикл, л/100 км. |
12,0 |
12,3 |
13,5 |
Відстань, подолана на повному баці пального (70 л), км (заміський цикл) |
583 |
569 |
518 |