«Розбірки» на всі 100» – експерти провели порівняльне дослідження бензинів А-100.

16.04.2025

Незважаючи на турбулентність на ринку пального, продажі суперпреміального бензину А-100 стабільно ростуть, приблизно на 20 % на рік. Звичайно, цей продукт здебільшого нішовий, заправляють ним переважно авто з потужними моторами з високим ступенем стиснення. До того ж, це пальне доступне тільки у великих містах і не на всіх АЗК. Тим не менше, деякі автомобілісти на звичайних авто також інколи «балують» ним своїх улюбленців. Продавці запевняють, що це пальне виготовляють виключно на європейських заводах, але в суспільстві автомобілістів побутує стереотип, що це пальне є звичайним «дев’яносто п’ятим», з октанопідвищуючими присадками. І нібито нема ніякого сенсу ним заправлятися, мовляв, ніякої віддачі від цього не буде.

Щоб з'ясувати характеристики цього пального в реальних умовах експлуатації, фахівці Інституту споживчих експертиз провели порівняльний тест на визначення потужності, крутного моменту, економічності і головне, швидкісних показників при заправці цими бензинами. Також було вирішено порівняти бензини А-100 з більш дешевим по ціні «брендовим» бензином А-95, придбаним на одній з великих мереж.

Для дослідження експерти придбали два найбільш популярних зразки бензинів А-100 - NANO 100 (SOCAR) та UPG 100 (UPG), а також преміальне пальне А-95 одного із відомих брендів.

Головною ціллю дослідників стало завдання визначити різницю між зразками бензину А-100 в енергетичних показниках (потужності віддачі двигуна, крутного моменту), а також заміряти реальний розхід пального та динамічні характеристики (розгін з місця до 100 км/ч та максимальну швидкість) в умовах, наближених до ідеальних. Також експертів цікавила різниця в цих показниках між А-100 та «звичайним» А-95.

Для цього експерти використали дуже точний динамометричний стенд Dynapack, сертифікований провідними міжнародними органами. На цьому агрегаті можна моделювати реальні умови руху - починаючи від навантаження на ходову частину і закінчуючи набігаючим потоком повітря, швидкість якого змінюється зі зміною швидкості на спідометрі автомобіля. Експерти заміряли крутний момент на всіх зразках бензину, потужність, щвидкість і за допомогою витратоміра визначили витрату палива і економічність. Агрегатоносієм став екстремальний автомобіль DODGECHALLENGERз майже 500 «конями» під капотом, 2023року випуску, з пробігом 5 тис.км.

В цілому, було зроблено кілька десятків циклів вимірів, аби мінімізувати похибки.

Результати випробування виявилися вражаючими. Заміри бензинів А-100 показали фактичну ідентичність один одному у віддачі крутного моменту і потужності. Також на обох зразках авто без проблем досягло максимальної швидкості у 290 км/год. А ось що стосується розгону від «нуля до сотні», «швидшим» виявився SOCARNANO 100 – 4,2 сек. проти 4.3 сек. у UPG 100. Витрати пального (хоча навряд чи цей параметр буде цікавим власникам таких авто), також виявилися схожі. У заміському циклі руху CHALLENGER спожив 12 літрів сокарівської «сотки» і трохи більше UPG– 12,3 літрів на 100 км. шляху.

Але саме цікаве почалося при порівнянні зразків А-100 з преміальним А-95. Тут різниця виявилася колосальною. Крутний момент зменшився на 5,5%, а потужність – майже на 10! Практично на секунду збільшився час розгону до 100 км/ч, а максимально авто вдалося розігнати лише до 270 км/год. Крім того, розхід пального також збільшився до 13,5 л/100 км. у заміському циклі. Отож, якщо володієте потужним авто, нема сенсу економити на пальному, інакше не отримаєте від свого улюбленця максимум, на який він здатен.

Олександр Бабенко.

Параметр

 

NANO 100 (SOCAR)

 

UPG 100 (UPG)

А-95

PREMIUM

Максимальний крутний момент М, Нм

598

597

565

Максимальна потужність N, кВт

359

357

325

Розгін 0-100 км, сек.

4,2

4,3

5,2

Максимальна швидкість, км/год

290

290

270

Фактична витрата пального, міський цикл, л/100 км.

16,8

16,5

18,7

Фактична витрата пального, заміський цикл, л/100 км.

12,0

12,3

13,5

Відстань,  подолана на повному баці  пального (70 л), км (заміський цикл)

583

569

518

азс

Views: 48